Dzieci z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi

(zestawienie bibliograficzne w wyborze na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Płońsku)

Wydawnictwa zwarte

  • Attwood Tony, Zespół Aspergera : wprowadzenie. – Poznań : Zysk i S-ka Wydaw., cop. 2006.
  • Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.
  • Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015.
  • Autyzm i zespół Aspergera / pod. red. Uty Frith. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005.
  • Błeszyński  Jacek J., Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014.
  • Błeszyński Jacek J., Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010.
  • Bobkowicz-Lewartowska Lucyna, Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005.
  • Borkowska Agnieszka, Grotowska Beata, Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012.
  • Frith Uta, Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008.
  • Gałkowski Tadeusz, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995.
  • Grodzka Magdalena, Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
  • Jackson Luke, Świry, dziwadła i zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja „Synapsis”, 2005.
  • Jagielska Gabriela, Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010.
  • Kaufman Raun K. , Autyzm – przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie. – Białystok : Wydawnictwo Vivante – Illuminatio Łukasz Kierus, 2016.
  • Kruk-Lasocka Joanna, Autyzm czy nie autyzm? : problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci. – Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji, 2003.
  • Maciarz Aleksandra, Bidasiewicz Małgorzata, Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku. – Kraków : „Impuls”, 2005.
  • Markiewicz Katarzyna, Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.
  • Młynarska Małgorzata, Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008.
  • Olechnowicz Hanna, Wiktorowicz Robet, Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013.
  • Pisula Ewa,  Autyzm : fakty, wątpliwości, opinie. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1993.
  • Pisula Ewa,  Autyzm : od badań mózgu do praktyki psychologicznej. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
  • Pisula Ewa,  Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012.
  • Pisula Ewa, Autyzm i przywiązanie. – Gdańsk : Wydaw. Psychologiczne, 2003.
  • Pisula Ewa, Rodzice dzieci z autyzmem. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
  • Preissmann Christine , Zespół Aspergera : jak z nim żyć, jak pomagać, jak prowadzić terapię. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
  • Sabik Magdalena, Szczypczyk Anna, Zabawy dla dzieci z autyzmem. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014.
  • Seach Diana , Lloyd Michele, Preston Miranda,  Pomóż dziecku z… autyzmem. – Warszawa : K.E. Liber, 2006.
  • Suchowierska Monika, Ostaszewski Paweł, Bąbel Przemysław, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
  • Święcicka Joanna,  Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010.
  • Teitelbaum  Osnat, Teitelbaum Philip, Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2012.
  • Terapia i edukacja osób z autyzmem : wybrane zagadnienia / pod red. Doroty Danielewicz i Ewy Pisuli. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003.
  • Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Kraków : „Impuls”, 2005.
  • Winter Matt, Zespół Aspergera : co nauczyciel wiedzieć powinien. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006.
  • Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka naukowa Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009.
  • Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010.

Wydawnictwa ciągłe

  • Autyzm a oligofrenia / Joanna Kruk-Lasocka.// Szkoła Specjalna. – 1994, nr 4, s. 195 – 200
  • Autyzm u dzieci / Katarzyna Appelt.// Edukacja i Dialog. – 2000, nr 4, s. 40- 41.
  • Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2015, nr 8, s. 40-47
  • Dzieci autystyczne / Janina Halina Marczak.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 1994, nr 9, s. 22-25
  • Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  • Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety / Małgorzata Błotnicka.// Psychologia w Szkole. – 2005, nr 1, s. 79-91
  • Dziecko autystyczne w klasie szkolnej / Krystyna Barłóg.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2001, nr 8/9, s. 26-28
  • Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera / Małgorzata Biadosiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2001, nr 2, s. 91-95
  • Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  • Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36
  • Klub dla osób z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 54-56
  • Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  • Możliwość edukacji. Autyzm u dzieci z małych środowisk / Jadwiga Rafalska – Kawalec.// Życie Szkoły. – 2005 nr 10 s. 21-24
  • Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych / Tadeusz Perzanowski.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2013, nr 5, s. 27-31
  • Nieproste życie z Aspergerem. / Joanna Święcicka.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 92-97
  • Podstawy terapii i edukacji dzieci z autyzmem / Dominika Słowińska.// Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 328-332
  • Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258-266
  • Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych / Katarzyna Patyk.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 34-42
  • Rozwój komunikacji językowej u dzieci z zespołem Aspergera / Sylwia Błaszczyk-Kowalska, Ewa Gacka.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2015, nr 10, s. 3-13
  • Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera – z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  • Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 3, s. 175-183
  • Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej / Izabela Krasiejko.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2008, nr 5, s. 30-36
  • Uczeń z zespołem Aspergera / Magdalena Alenowicz.// Życie Szkoły. – 2015, nr 3, s. 22-27
  • Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera / Sylwia Błaszczyk – Kowalska.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2014, nr 10, s. 42-45
  • Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  • Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2016, nr 3, s. 32-37
  • Z badań nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych / Barbara Winczura.// Szkoła Specjalna. – 2000 nr 5 s. 235-240
  • Zaburzenia autystyczne u dzieci / Ewa Pisula.// Nowa Szkoła. – 1992 nr 7 s. 409- 412
  • Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autyzm. Zespół Aspergera / Izabela Gelleta – Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16 – 20
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót