Oligofrenopedagogika

(zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1997-2012 na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Płońsku)

WYDAWNICTWA ZWARTE:

  1. Krause Amadeusz : Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. – Kraków : „Impuls”, 2011
  2. Pedagogika specjalna dla pracowników socjalnych : pod red. Danuty M. Piekut-Brodzkiej i Jadwigi Kuczyńskiej-Kwapisz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004
  3. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 1 : Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  4. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 2 : Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  5. Pedagogika specjalna : różne poszukiwania – wspólna misja : red. Monika Bielska-Łach ; Bartnikowska Urszula. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2009
  6. Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych : praca zbiorowa : pod red. Grażyny Tkaczyk, Teresy Serafin. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001
  7. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzież : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki : Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska ; współpraca Emilia Wojdyła. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
  8. Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi : pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  9. Woynarowska Agnieszka : Niepełnosprawność intelektualna w publicznymi prywatnym dyskursie. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2010
  10. Wybrane problemy pedagogiki specjalnej : teoria, diagnoza, terapia : pod red. Małgorzaty Sekułowicz. – Wrocław : Wydaw. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, 2006
  11. Wychowanie, profilaktyka, terapia : szanse i zagrożenia : pod red. nauk. Magdaleny Boczkowskiej, Eweliny Tymoszuk, Patrycji Zielińskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls, 2012
  12. Vasek Stefan, Stankowski Adam : Zarys pedagogiki specjalnej. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006
  13. Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych : Elżbieta Waszkiewicz, Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych : Jadwiga Jastrząb, Gry i zabawy w terapii pedagogicznej : Jadwiga Jastrząb. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 2002

WYDAWNICTWA CIĄGŁE:

  1. Baczała Ditta : Gdy choroba nowotworowa spotyka się u dziecka z głębszą niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 192-198
  2. Baczała Ditta : Kompetencje zawodowe uczniów szkół specjalnych // Nowa Szkoła. – 2009, nr 8, s. 51-56
  3. Baczała Ditta : Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach studentów oligofrenopedagogiki // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 5, s. 340-345
  4. Baczała Ditta, Błeszyński Jacek J., Kołaczyńska Katarzyna, Szymczak Aneta : Służby porządkowe i ratownicze a osoby chore psychicznie i niepełnosprawne intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 231-234
  5. Bartnikowska Urszula : Aktywność twórcza osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 347-353
  6. Biernat Renata : Nastawienia empatyczne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie a percepcja postaw rodzicielskich // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 109-124
  7. Biernat Renata : Percepcja postaw rodzicielskich przez młodzież upośledzoną w stopniu lekkim i młodzież pełnosprawną // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 40-53
  8. Biernat Renata : Zachowania asertywne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie a percepcja postaw rodzicielskich // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 168-179
  9. Bobik Bogumiła : Środowisko rodzinne a nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży (na przykładzie uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym) // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 373-380
  10. Bobik Bogumiła : Wyrównywanie trudności w nauczaniu matematyki uczniów lekko upośledzonych umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 60-66
  11. Czerwieńska Kornelia : Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji – teraźniejszość i przyszłość // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 153-155
  12. Florczykiewicz Janina : Kompetencje twórcze wychowanków zakładów poprawczych o obniżonej sprawności intelektualnej // Szkoła specjalna. – 2008, nr 5, s. 360-368
  13. Foder Bożena, Trochimiak, Barbara : Szkoła integracyjna i szkoła specjalna w Danii // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 312-315
  14. Fuerst Hanna, Mazurek-Osmańska, Dorota : Możliwości wykorzystania technologii informacyjnych w szkole dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1 s. 54-62
  15. Gadulska Monika : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole przysposabiającej do pracy // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 208-216
  16. Grudziewska Ewa : Arteterapia jako forma pracy z dzieckiem z upośledzeniem umysłowym // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 194-200. Bibliogr.
  17. Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława : Jak wspieramy w szkołach uczniów z upośledzeniem umysłowym // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 59-61
  18. Kijak Remigiusz : Płciowość, seksualność, dojrzewanie-intymne obszary życia osób niepełnosprawnych intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 5, s. 333-339
  19. Kijak Remigiusz : Postawy nauczycieli szkół masowych i specjalnych wobec różnych obszarów życia osób niepełnosprawnych intelektualnie ze szczególnym uwzględnieniem sfery seksualnej // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 354-363
  20. Kijak Remigiusz : Subiektywny obraz jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 353-361
  21. Konieczna Agnieszka, Konieczna, Iwona : Ogólnopolska Konferencja Naukowa Współpraca z rodzicami w procesie udzielania pomocy pedagogicznej dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej-możliwości i ograniczenia,Warszawa, 15 stycznia 2010 // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 153-155
  22. Koziej Małgorzata : Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szklarach Górnych // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 310-313
  23. Krawiecka Kinga : Odkrywczy i kreacyjny charakter odtwórczego działania plastycznego osób z niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 130-135
  24. Krawiecka Kinga : Ogród pełen kwiatów…z doświadczeń teatru młodzieży z niepełnosprawności intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 221-225
  25. Krawiecka Kinga : Z doświadczeń teatru młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną… Przeżywanie wzruszeń muzycznych // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 293-298
  26. Kulesza Ewa Maria : Specjalne wychowanie przedszkolne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną –  z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 131-134
  27. Kuracki Kamil : Inni-Obcy czy Inni-Drudzy? O potrzebie społecznej akceptacji u osób z niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 85-90
  28. Kwapisz Jacek, Maciej : Aspekty prawne i organizacyjne kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 3-14
  29. Leśnik Mariola : Edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie w świetle opinii nauczycieli i wychowawców // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 306-309
  30. Łapińska Edyta : Zastosowanie stymulacji wielozmysłowej w terapii dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 125-132
  31. Marcinkowska Barbara : Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I.) // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 192-195
  32. Marcinkowska, Barbara : Konstruowanie programów indywidualnych (cz. II.) // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 289-292
  33. Marcinkowska Barbara : Specjalne wychowanie przedszkolne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną –  z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 215-223
  34. Mikrut Adam : Stygmat „upośledzenie umysłowe” a ryzyko zostania ofiarą przemocy // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 184-191
  35. Niedźwiecka Maria : Biblioterapia jako jedna z metod kształtowania osobowości dziecka z upośledzeniem umysłowym na lekcjach języka polskiego // Szkoła Specjalna. – 1992, nr 4, s. 211-214
  36. Olszewski Sławomir, Parys Katarzyna : Edukacja osób niepełnosprawnych. Rozważania nad podstawą programową kształcenia ogólnego // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 283-287
  37. Ploch Leszek : Inicjatywa krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 2, s. 98-100
  38. Rola Jarosław : Zróżnicowane formy zaburzeń w zachowaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 104-108
  39. Romantowski Krzysztof Sebastian : Nauczanie języka angielskiego uczniów z dysfunkcją wzroku oraz niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 223-233
  40. Sadowska Sławomira : Szkolne stosunki interpersonalne w ocenach zadowolenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 252-264
  41. Sadowiska Sławomira : Ścieżka edukacyjna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim-aspekty trajektorii społecznej // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 344-352
  42. Sikorka Karolina, Waszym Magdalena, Bzdura-Stronka Magdalena : Zapotrzebowanie na wielospecjalistyczną pomoc medyczną i pozamedyczne formy wsparcia niepełnosprawnych intelektualnie uczniów poznańskich szkół specjalnych // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 323-332
  43. Skura Monika : Metodyka języka angielskiego w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 119-132
  44. Sobczak Jolanta : Organizacja i funkcjonowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 127-132
  45. Turek Justyna : Warsztat i umiejętności zawodowe nauczyciela w pozawerbalnym komunikowaniu się z osobami upośledzonymi umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 288-297
  46. Wapiennik Ewa : Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce w świetle rozwiązań unijnych // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 23-34
  47. Wątorek Agnieszka : Kształtowanie kompetencji narracyjnej u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w ramach przedmiotu – sztuka // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 377-383
  48. Woźnicka Anita : Aktywność ruchowa i formy jej rozwijania w pracy z osobami głęboko upośledzonymi umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 380-382
  49. Wyrzykowska Halina : Aktywność zabawowa dziecka 8-letniego z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 380-387
  50. Zięba Urszula : Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися