Oligofrenopedagogika

(zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1997-2012 na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Płońsku)

WYDAWNICTWA ZWARTE:

  1. Krause Amadeusz : Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. – Kraków : „Impuls”, 2011
  2. Pedagogika specjalna dla pracowników socjalnych : pod red. Danuty M. Piekut-Brodzkiej i Jadwigi Kuczyńskiej-Kwapisz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004
  3. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 1 : Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  4. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 2 : Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  5. Pedagogika specjalna : różne poszukiwania – wspólna misja : red. Monika Bielska-Łach ; Bartnikowska Urszula. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2009
  6. Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych : praca zbiorowa : pod red. Grażyny Tkaczyk, Teresy Serafin. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001
  7. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzież : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki : Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska ; współpraca Emilia Wojdyła. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
  8. Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi : pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  9. Woynarowska Agnieszka : Niepełnosprawność intelektualna w publicznymi prywatnym dyskursie. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2010
  10. Wybrane problemy pedagogiki specjalnej : teoria, diagnoza, terapia : pod red. Małgorzaty Sekułowicz. – Wrocław : Wydaw. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, 2006
  11. Wychowanie, profilaktyka, terapia : szanse i zagrożenia : pod red. nauk. Magdaleny Boczkowskiej, Eweliny Tymoszuk, Patrycji Zielińskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls, 2012
  12. Vasek Stefan, Stankowski Adam : Zarys pedagogiki specjalnej. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006
  13. Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych : Elżbieta Waszkiewicz, Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych : Jadwiga Jastrząb, Gry i zabawy w terapii pedagogicznej : Jadwiga Jastrząb. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 2002

WYDAWNICTWA CIĄGŁE:

  1. Baczała Ditta : Gdy choroba nowotworowa spotyka się u dziecka z głębszą niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 192-198
  2. Baczała Ditta : Kompetencje zawodowe uczniów szkół specjalnych // Nowa Szkoła. – 2009, nr 8, s. 51-56
  3. Baczała Ditta : Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach studentów oligofrenopedagogiki // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 5, s. 340-345
  4. Baczała Ditta, Błeszyński Jacek J., Kołaczyńska Katarzyna, Szymczak Aneta : Służby porządkowe i ratownicze a osoby chore psychicznie i niepełnosprawne intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 231-234
  5. Bartnikowska Urszula : Aktywność twórcza osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 347-353
  6. Biernat Renata : Nastawienia empatyczne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie a percepcja postaw rodzicielskich // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 109-124
  7. Biernat Renata : Percepcja postaw rodzicielskich przez młodzież upośledzoną w stopniu lekkim i młodzież pełnosprawną // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 40-53
  8. Biernat Renata : Zachowania asertywne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie a percepcja postaw rodzicielskich // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 168-179
  9. Bobik Bogumiła : Środowisko rodzinne a nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży (na przykładzie uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym) // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 373-380
  10. Bobik Bogumiła : Wyrównywanie trudności w nauczaniu matematyki uczniów lekko upośledzonych umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 60-66
  11. Czerwieńska Kornelia : Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji – teraźniejszość i przyszłość // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 153-155
  12. Florczykiewicz Janina : Kompetencje twórcze wychowanków zakładów poprawczych o obniżonej sprawności intelektualnej // Szkoła specjalna. – 2008, nr 5, s. 360-368
  13. Foder Bożena, Trochimiak, Barbara : Szkoła integracyjna i szkoła specjalna w Danii // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 312-315
  14. Fuerst Hanna, Mazurek-Osmańska, Dorota : Możliwości wykorzystania technologii informacyjnych w szkole dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1 s. 54-62
  15. Gadulska Monika : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole przysposabiającej do pracy // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 208-216
  16. Grudziewska Ewa : Arteterapia jako forma pracy z dzieckiem z upośledzeniem umysłowym // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 194-200. Bibliogr.
  17. Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława : Jak wspieramy w szkołach uczniów z upośledzeniem umysłowym // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 59-61
  18. Kijak Remigiusz : Płciowość, seksualność, dojrzewanie-intymne obszary życia osób niepełnosprawnych intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 5, s. 333-339
  19. Kijak Remigiusz : Postawy nauczycieli szkół masowych i specjalnych wobec różnych obszarów życia osób niepełnosprawnych intelektualnie ze szczególnym uwzględnieniem sfery seksualnej // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 354-363
  20. Kijak Remigiusz : Subiektywny obraz jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 353-361
  21. Konieczna Agnieszka, Konieczna, Iwona : Ogólnopolska Konferencja Naukowa Współpraca z rodzicami w procesie udzielania pomocy pedagogicznej dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej-możliwości i ograniczenia,Warszawa, 15 stycznia 2010 // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 153-155
  22. Koziej Małgorzata : Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szklarach Górnych // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 310-313
  23. Krawiecka Kinga : Odkrywczy i kreacyjny charakter odtwórczego działania plastycznego osób z niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 130-135
  24. Krawiecka Kinga : Ogród pełen kwiatów…z doświadczeń teatru młodzieży z niepełnosprawności intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 3, s. 221-225
  25. Krawiecka Kinga : Z doświadczeń teatru młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną… Przeżywanie wzruszeń muzycznych // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 293-298
  26. Kulesza Ewa Maria : Specjalne wychowanie przedszkolne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną –  z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 131-134
  27. Kuracki Kamil : Inni-Obcy czy Inni-Drudzy? O potrzebie społecznej akceptacji u osób z niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 85-90
  28. Kwapisz Jacek, Maciej : Aspekty prawne i organizacyjne kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 3-14
  29. Leśnik Mariola : Edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie w świetle opinii nauczycieli i wychowawców // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 306-309
  30. Łapińska Edyta : Zastosowanie stymulacji wielozmysłowej w terapii dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 125-132
  31. Marcinkowska Barbara : Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I.) // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 192-195
  32. Marcinkowska, Barbara : Konstruowanie programów indywidualnych (cz. II.) // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 289-292
  33. Marcinkowska Barbara : Specjalne wychowanie przedszkolne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną –  z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 215-223
  34. Mikrut Adam : Stygmat „upośledzenie umysłowe” a ryzyko zostania ofiarą przemocy // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 184-191
  35. Niedźwiecka Maria : Biblioterapia jako jedna z metod kształtowania osobowości dziecka z upośledzeniem umysłowym na lekcjach języka polskiego // Szkoła Specjalna. – 1992, nr 4, s. 211-214
  36. Olszewski Sławomir, Parys Katarzyna : Edukacja osób niepełnosprawnych. Rozważania nad podstawą programową kształcenia ogólnego // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 283-287
  37. Ploch Leszek : Inicjatywa krzewienia kultury artystycznej osób z upośledzeniem umysłowym // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 2, s. 98-100
  38. Rola Jarosław : Zróżnicowane formy zaburzeń w zachowaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 104-108
  39. Romantowski Krzysztof Sebastian : Nauczanie języka angielskiego uczniów z dysfunkcją wzroku oraz niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 223-233
  40. Sadowska Sławomira : Szkolne stosunki interpersonalne w ocenach zadowolenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 252-264
  41. Sadowiska Sławomira : Ścieżka edukacyjna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim-aspekty trajektorii społecznej // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 344-352
  42. Sikorka Karolina, Waszym Magdalena, Bzdura-Stronka Magdalena : Zapotrzebowanie na wielospecjalistyczną pomoc medyczną i pozamedyczne formy wsparcia niepełnosprawnych intelektualnie uczniów poznańskich szkół specjalnych // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 323-332
  43. Skura Monika : Metodyka języka angielskiego w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 119-132
  44. Sobczak Jolanta : Organizacja i funkcjonowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 127-132
  45. Turek Justyna : Warsztat i umiejętności zawodowe nauczyciela w pozawerbalnym komunikowaniu się z osobami upośledzonymi umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 288-297
  46. Wapiennik Ewa : Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce w świetle rozwiązań unijnych // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 23-34
  47. Wątorek Agnieszka : Kształtowanie kompetencji narracyjnej u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w ramach przedmiotu – sztuka // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 377-383
  48. Woźnicka Anita : Aktywność ruchowa i formy jej rozwijania w pracy z osobami głęboko upośledzonymi umysłowo // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 380-382
  49. Wyrzykowska Halina : Aktywność zabawowa dziecka 8-letniego z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 380-387
  50. Zięba Urszula : Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return