Bezpieczny Internet – zestawienie bibliograficzne w oparciu o zbiory Biblioteki Pedagogicznej W Płońsku za lata (2018 – 2023)
Wydawnictwa zwarte:
- Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni .- Kraków: Oficyna Wydawnicza „ Impuls”, 2018
- Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej .- Kraków: Oficyna Wydawnicza :Impuls”, 2018
- Cyfrowy tubylec w szkole : diagnozy i otwarcia. T. 3 , Mediatyzacja przestrzeni szkoły-tropy badawcze i implementacje .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2019
- Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018
- Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018
- Edukacja – relacja – zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży : obszary : internet – konteksty społeczne i prawne, internet – wybrane aspekty ochrony dzieci i młodzieży.- Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
- Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja .- Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
- Anatolevna Surina Irina, Chrzanowska – Gancarz Małgorzata: Młodzież w sieci: (nie)bezpieczna komunikacja w Internecie .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2022
- Chałubińska-Jentkiewicz, Katarzyna: Cyberodpowiedzialność .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2019
- Czechowska Zyta, Marcela Mikołaj: Jak nie zgubić dziecka w sieci? .- Warszawa: Muza, 2021
- Izdebski Paweł: Internet i gry internetowe: osobisty rozwój czy ryzyko patologii zachowania .- Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
- Jędrzejko Mariusz, Taper Agnieszka, Kozłowski Tomasz: Cyberzaburzenia: cyberuzależnienia.- Warszawa ; Milanówek : Centrum Profilaktyki Społecznej – Oficyna Wydawnicza von Velke ; Ostrowiec Świętokrzyski : Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, 2020
- Kamenetz Anya: Z nosem w ekranie: szklana pułapka czy szansa na rozwój twojego dziecka? .- Warszawa: Laurum – MT Biznes, 2019
- Kardaras Nicholas: Dzieci ekranu: jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi – i jak wyrwać je z transu .- Warszawa: CeDeWu, 2018
- Krzyżanowska Agnieszka: Kierunek: offline : jak znaleźć cyfrową równowagę i zrozumieć e-dzieciństwo swojego dziecka? .- Bielsko-Biała: Pascal, 2020
- Shapiro Jordan: Nowe cyfrowe dzieciństwo: jak wychowywać dzieci, by radziły sobie w usieciowionym świecie .- Warszawa: Wydawnictwo Mamania, 2020
- Spitzer Manfred: Epidemia smartfonów: czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa? .- Słupsk, Warszawa: Dobra Literatura, 2021
- Taper Agnieszka: Twoje dziecko w sieci: przewodnik po cyfrowym świecie dla czasami zdezorientowanych rodziców .- Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2021
Artykuły z czasopism:
- Borawska-Kalbarczyk Katarzyna: W cyfrowym świecie (dez)informacji – od manipulacji do wiedzy i mądrości // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2020, nr 7, s. 3-19.
- Breguła Izabela: Wykorzystanie aplikacji multimedialnych na zajęciach edukacyjnych //Życie Szkoły. – 2018, nr 2, s. 2-7
- Dębski Maciej: Natura społeczeństwa cyfrowego : o czym powinniśmy pamiętać pracując z uczniem z pokolenia “Z” i “ALPHA”? // Życie Szkoły. – 2018, nr 9, s. 12-16
- Ippoldt Lidia: Szept, ale czy w dobrej sprawie? – czyli o moralnyh dylematach nastolatków poruszających się w wirtualnym świecie // Biblioteka w Szkole.- 2021, nr 10, s. 50-51
- Jabłonowska-Turkiewicz Agata: Bądź świadomym użytkownikiem nowych technologii //- 2023, nr 2, s. 2-5
- Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna: Uzależnienia współczesnego świata. Jak chronić przed nimi uczniów? // Życie Szkoły.- 2022, nr 1, s. 14-17.
- Kazubowska Urszula: Rodzina jako “przestrzeń chroniąca” dziecko przed cyberprzestrzenią – analiza teoretyczna z elementami praktyki opiekuńczo-wychowawczej // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2023, nr 5, s. 3-17.
- Kowalczuk Karol: Zagubione w sieci. Dzieci w świecie internetu // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2023, nr 6, s. 28-37.
- Nowak Katarzyna: Emocje przeżywane przez dzieci w obliczu ekranów i wpływ ekranów na ich kompetencje emocjonalne // – 2021, nr 10, s. 10-12
- Łaszczych Agnieszka: STOP hejtowi // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 1, s. 36-39.
- Nowosielska Edyta: Dziecięcy dyskurs o relacjach rówieśniczych na “szklanych podwórkach” w czasie edukacji zdalnej // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2023, nr 7, s. 68-80
- Ostarek Ewa: Escape room w klasie // Życie Szkoły.- 2022, nr 9, s. 11-14
- Ostarek Ewa: Pinterest w edukacji wczesnoszkolnej // Życie Szkoły .- 2020, nr8, s. 12-16
- Ostarek Ewa: TIK w szkole // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 11-14, 16.
- Ostarek Ewa: Youtube w edukacji wczesnoszkolnej //Życie Szkoły. – 2021, nr 10, s. 10-13
- Pawłowska Sylwia: Kryptowaluty – krypto uzależnienie od hazardu? // – 2022, nr 1, s. 9-11
- Pawłowska Sylwia: Mroczne zakamarki Youtube’a – patostreaming // – 2018, nr 6, s. 2-4
- Pawłowska Sylwia: Doomscrolling: uzależnieni od złych wiadomości // – 2022, nr 9, s. 2-4
- Płonka Joanna: Wystarczy jedno kliknięcie – wykorzystywanie seksualne dzieci za pomocą technologii cyfrowych // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2021, nr 10, s. 41-52
- Polcyn-Matuszewska Sylwia: Bezpieczeństwo dzieci w sieci // – 2023, nr 2, s. 6-8
- Prokowska Teresa: W labiryncie książek – e Twinning w bibliotece szkolnej // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 3, s. 4-7
- Przybysz-Gardyza Ewa: Edukacja cyfrowa w przedszkolu – czas zacząć! // Wychowanie w Przedszkolu.- 2023, nr 4, s. 40-43
- Rudomina Justyna, Jabłuszewska Monika: Wakelet – wirtualna biblioteka // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 7-8, s. 14-15
- Rukat Marta: Cyberbullying – wciąż aktualne wyzwanie dla współczesnej szkoły // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2023, nr 5, s. 18-27
- Solak Adam, Smoleń Jerzy: Wychowanie do kultury komunikowania się za pomocą nowych mediów: ogólne wprowadzenie // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2019, nr 4, s. 11-19