Agresja pod kontrolą
Wybrane pozycje
(opisy na podstawie zasobów internetowych)
Agresja - nowe tabu? : dlaczego jest potrzebna nam i naszym dzieciom? / Jesper Juul. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2013.
Autor uważa, że zamiast potępiać agresję, trzeba uczyć dzieci radzenia sobie z nią i przekształcania jej w pozytywne działanie. Tłumienie i potępianie może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zwłaszcza u chłopców: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku w życiu dorosłym, a skończywszy na niekontrolowanej przemocy i brutalnej przestępczości.
Sygn. MPLO 38674
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.
Sygn. MPLO 38673, 39530
Przemoc i agresja w szkole : od rozpoznania przyczyn do sposobów przeciwdziałania / red. nauk. Paweł Łuczeczko. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009.
O różnych typach przemocy i wzajemnym przenikaniu. A także o cienkiej granicy między zalotami a molestowaniem, chrztem pierwszaków a falę. Książka o granicy między tym co akceptowalne a tym co niedopuszczalne.
Sygn. 37245
Instynkt agresji : opowiadania terapeutyczne o dojrzewaniu : dla młodzieży, rodziców, nauczycieli / Dorota Skwark. - Toruń : Wydawnictwo BEA Książki Edukacyjne, 2007.
Książka o komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi, o opartych na odpowiedzialności i asertywności dobrych relacjach pomiędzy nimi. To książka, która za pomocą prostych porad, wskazówek i przykładów pomoże tak rodzicom jak i młodym ludziom zrozumieć siebie i zrozumieć innych w sytuacjach trudnych, konfliktowych, czyli takich, których nie brakuje w okresie dojrzewania człowieka.
Sygn. MPLO 35478
Szkoła bez agresji : od mediacyjnego kształcenia do bezkonfliktowego wychowania / Beata Prościak. - Warszawa : Difin, 2013.
Szczególna wartość tej książki polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na eliminowanie agresji i patologii wśród młodzieży.
Sygn. MPLO 38513, 38859
Zachowania agresywne dzieci i młodzieży : uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania / pod red. Danuty Boreckiej-Biernat. - Warszawa : Difin, 2013.
Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Wielu autorów z różnych punktów widzenia, stara się wyjaśnić mechanizmy powstawania i funkcjonowania tego niepokojącego zjawiska.
Sygn. MPLO 38514
Muzykoterapia dzieci agresywnych / Diana Gulińska-Grzeluszka. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009.
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją zwartą odnoszącą się do tematyki muzykoterapii w pracy z dziećmi agresywnymi. Autorka oparła swój program muzykoterapii na metodzie Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MRM) dr. Macieja Kieryła.
Sygn. MPLO 37458
Przemoc i mobbing w szkole, w domu, w miejscu pracy / red. nauk. Claire P. Monks, Iain Coyne. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Książka wyjaśnia występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, analizuje jego dynamikę, wyniki badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych w różnych kontekstach.
Sygn. MPLO 39649
Przemoc rówieśnicza : zapobieganie i interwencje : skuteczne strategie dla szkół / Susan M. Swearer, Dorothy L. Espelage, Scott A. Napolitano. - Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, cop. 2010.
Książka dotyczy stosowania przemocy przez uczniów i uczennice wobec swoich rówieśników. Poradnik dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół jest praktycznym przewodnikiem pozwalającym zrozumieć istotę przemocy rówieśniczej i jej przyczyny.
Sygn. MPLO 38064
Informacje o dostępności prezentowanych publikacji uzyskacie Państwo przeglądając katalogi on-line lub bezpośrednio kontaktując się z pracownikami Biblioteki.
(es)