Co każdy nauczyciel wiedzieć powinien
(Opisy na podstawie zasobów internetowych)
Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli O środkach dyscyplinujących w szkole / Lucyna Bojarska. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009.
Książka o tym, jak ma wyglądać mądry system dyscyplinujący uczniów. Tym cenniejsza, że autorka opiera się na obserwacji doświadczonych pedagogów. Na plus można też zapisać język książki, daleki od naukowych wywodów.
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.
Poza częścią teoretyczną, autorka dużo uwagi poświęca omówieniu konkretnych technik nauczania. W większości znanych nauczycielom, ale wartych przypomnienia, jak choćby metoda projektów. Książka zainteresuje też rodziców pracujących z dziećmi w domu.
Jak uczyć uczenia się? : środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Oelszlaeger. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007.
Książka skierowana przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Zawiera liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.
O lepszą jakość uczenia się / Józef Placha. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2010.
Książka napisana z myślą o wszystkich, którzy pragną uczyć się przez całe życie. Dotyczy podniesienia sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.
Spoko lekcja czyli 65 sposobów na oryginalne zajęcia / Joanna Małgorzata Łukasik. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009.
Gry i zabawy dobre na wszystko czyli o tym, jak uatrakcyjnić lekcję, żeby dzieci zrozumiały, zapamiętały i chciały więcej. Książka dla wszystkich, którzy chcą urozmaicić zajęcia i skorzystać z nowych pomysłów.
Jak uczyć, żeby nauczyć / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008.
Poradnik o zasadach skutecznej edukacji. Autorzy prezentują 13 zasad skutecznego nauczania, sformułowanych na podstawie rezultatów badań nad pamięcią. Zawiera wiele konkretnych i praktycznych porad.
Informacje o dostępności prezentowanych publikacji uzyskacie Państwo przeglądając katalogi on-line lub bezpośrednio kontaktując się z pracownikami Biblioteki.
(es)