siecautyzmTegoroczną sieć  współpracy i samokształcenia dla nauczycieli  Biblioteka Pedagogiczna w Płońsku zorganizowała i koordynuje we współpracy z płońską Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.  Działania nasze będą się koncentrowały wokół tematu  „Praca z uczniem ze spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi w szkole ogólnodostępnej”.  W związku z coraz większą liczbą dzieci z tego rodzaju niepełnosprawnością, temat jest niezwykle istotny dla nauczycieli szkół. Dzieci  te bowiem często  są sprawne intelektualnie i rodzice nie decydują się na kształcenie specjalne, wybierając szkoły ogólnodostępne. Dlatego tak ważne są spotkania, na których możemy porozmawiać o problemach i podzielić się doświadczeniem. Nie do przecenienia jest też wsparcie merytoryczne pracowników Poradni. Planowane są również lekcje otwarte w SOSW w Płońsku. Oprócz tego naszymi gośćmi będą eksperci zewnętrzni. Chcemy, aby ta współpraca zaowocowała podniesieniem jakości pracy nauczycieli, którzy często  z problemem tego typu stykają się po raz pierwszy. Zainteresowanie siecią przeszło nasze oczekiwania. Zadeklarowało chęć współpracy i w spotkaniu uczestniczyło 39 nauczycieli ze szkół ogólnodostępnych powiatu płońskiego.  Tak duża liczba osób wymusi zapewne zmiany organizacyjne, szczególnie przy realizacji  zajęć warsztatowych. Na wczorajszym, organizacyjno-diagnozującym spotkaniu,  zapoznano nauczycieli z aspektami prawnymi dotyczącymi  tematu oraz wyłoniono obszary, wokół których będą się koncentrować prace sieci w bieżącym roku szkolnym. Problematyka bowiem jest  tak obszerna, że musiała zostać  zawężona do najbardziej palących problemów. Ustalono też wstępne terminy spotkań  a także  formę komunikowania się pomiędzy uczestnikami grupy. 

 

(es)