Tegoroczną sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli Biblioteka Pedagogiczna w Płońsku zorganizowała i koordynuje we współpracy z płońską Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Działania nasze będą się koncentrowały wokół tematu „Praca z uczniem ze spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi w szkole ogólnodostępnej”. W związku z coraz większą liczbą dzieci z tego rodzaju niepełnosprawnością, temat jest niezwykle istotny dla nauczycieli szkół. Dzieci te bowiem często są sprawne intelektualnie i rodzice nie decydują się na kształcenie specjalne, wybierając szkoły ogólnodostępne. Dlatego tak ważne są spotkania, na których możemy porozmawiać o problemach i podzielić się doświadczeniem. Nie do przecenienia jest też wsparcie merytoryczne pracowników Poradni. Planowane są również lekcje otwarte w SOSW w Płońsku. Oprócz tego naszymi gośćmi będą eksperci zewnętrzni. Chcemy, aby ta współpraca zaowocowała podniesieniem jakości pracy nauczycieli, którzy często z problemem tego typu stykają się po raz pierwszy. Zainteresowanie siecią przeszło nasze oczekiwania. Zadeklarowało chęć współpracy i w spotkaniu uczestniczyło 39 nauczycieli ze szkół ogólnodostępnych powiatu płońskiego. Tak duża liczba osób wymusi zapewne zmiany organizacyjne, szczególnie przy realizacji zajęć warsztatowych. Na wczorajszym, organizacyjno-diagnozującym spotkaniu, zapoznano nauczycieli z aspektami prawnymi dotyczącymi tematu oraz wyłoniono obszary, wokół których będą się koncentrować prace sieci w bieżącym roku szkolnym. Problematyka bowiem jest tak obszerna, że musiała zostać zawężona do najbardziej palących problemów. Ustalono też wstępne terminy spotkań a także formę komunikowania się pomiędzy uczestnikami grupy.
(es)