Wybrane pozycje. Opisy na podstawie zasobów internetowych
Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016.
Autorzy ukazują, jak plany aktywności zwiększają samodzielność dziecka, rozwijają jego umiejętności społeczne i uczą samokontroli. Podpowiadają, jak takie plany tworzyć i ucza posługiwać się nimi.
Sygn. MPLO 40634
Wzrok i słuch : zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.
W niniejszym podręczniku Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
Sygn. MPLO 40651
Dyskalkulia / Karin Landerl, Liane Kaufmann. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015.
Książka w całości poświęcona dyskalkulii czyli specyficznym zaburzeniom rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy przyczyny i objawy dyskalkulii oraz prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji.
Sygn. MPLO 40657
Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
Książka opisuje dwadzieścia siedem strategii nauczania. Wszystkie one oparte są na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach. Jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się – zawodowo lub teoretycznie – udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Sygn. MPLO 40663
Szczęśliwi rodzice - szczęśliwe dzieci : praktyczny przewodnik / Krystyna Łukawska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
Mądry i nowoczesny poradnik dla rodziców. Dowiemy się z niego, m.in. jak nie przesadzać z kontrolą czy poczuciem winy czy też, jak stawiać wymagania, aby otoczenie się z nimi zgadzało. Pomoże też wydobyćco najlepsze ze wszystkich członków w rodzinie.
Sygn. MPLO 40668
Taka zwykła codzienność : jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów zawodowych szkół specjalnych / Hanna Żuraw. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Jacek Śnieciński, 2013.
Praca dotyczy integracji osób z lekkim upośledzeniem umysłowym. Jak podkreśla autorka, że wzrasta liczba dzieci niepełnosprawnych w masowych instytucjach edukacyjnych, ale procent zatrudnionych niepełnosprawnych dorosłych w Polsce, nadal należy do najniższych w Unii Europejskiej. Praca przedstawia wiele rozważań teoretycznych, a także prezentuje wybrane historie życia.
Sygn. MPLO 40669
Dom na krawędzi / Maria Nurowska. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2012.
Kontynuacja powieści Drzwi do piekła. Bohaterka po wyjściu na wolność ucieka do Zakopanego, nie chce już być pisarką, zmienia imię i uczy się życia od nowa. Jednak wkrótce więzienna przeszłość upomni się o nią w bardzo nietypowy sposób.
Sygn. MPLO 40729
Informacje o dostępności prezentowanych publikacji uzyskacie Państwo przeglądając katalogi on-line lub bezpośrednio kontaktując się z pracownikami Biblioteki.
(es)